Jouw Reclame Hoofdkwartier
WHITEPAPERS
WHITEPAPERS

Whitepapers zijn bij uitstek geschikt om als bedrijf aan je autoriteit te bouwen of leads te generen. Li Moon Content helpt bedrijven en instellingen met effectieve content­marketingstrategieën en -middelen, zoals whitepapers.

Zo genereer je meer leads met whitepapers

Een goede whitepaper beschrijft een probleemstelling en oplossing als marketinginstrument. Als bedrijf deel je zo je kennis met potentiële klanten. Goed voor je autoriteit en voor je leads. Zo genereer je met whitepapers meer leads.

Wat doen we als we over een onderwerp meer willen weten? We googlen. Online zoeken we naar de beste informatie op basis waarvan we bijvoorbeeld een aankoopbeslissing nemen.
Zeker bij aankooptrajecten in B2B gaan inkopers zelden over een nacht ijs. Is een potentiële uitvoerder of leverancier betrouwbaar, heeft het bedrijf voldoende kennis om kwalitatieve oplossingen te bieden?
Met whitepapers over verschillende onderwerpen laat je zien welke kennis je in huis hebt.

Whitepaper is als dat boek dat je gelezen moet hebben

Een whitepaper is eigenlijk vakliteratuur dat je moet hebben gelezen. Waar je als klant rekening mee moet houden als je een website laat bouwen? Dit zijn de 15 meest gemaakte fouten, voorzien van een stappenplan om je voor te bereiden op het bouwproces! Voor jou gesneden koek, voor potentiële klanten een goudmijn.
Of 10 zaken die je moet weten om de verhalen op je site te optimaliseren voor Google. Kortom, een whitepaper biedt informatie die urgentie heeft, bruikbaar en relevant is en dus geen typisch verkoopverhaal.
Informatie waarmee je als bedrijf of organisatie laat zien dat je de kennis in huis hebt om klanten echt te kunnen helpen. De inhoud van het gedeelde document straalt af op jouw imago als producent of leverancier. Het bevestigt de naam die je als organisatie hoog hebt te houden.
Het opzetten van whitepapers is een intensief proces van informatie verzamelen, schrijven, redigeren en vormgeven. Een inhoudelijke whitepaper bevat al snel tussen 2 en 3 duizend woorden. Kijk daarom goed naar hoe je de informatie breder kunt inzetten. Zo kun je een geproduceerde longread ook als whitepaper promoten en verspreiden, bijvoorbeeld via marketing automation of e-mailmarketing. Informatie uit de whitepaper is ook te hergebruiken in social media . Zo gebruik je de investering efficiënt.

Zo genereer je meer leads met Whitepapers

En natuurlijk, uiteindelijk is ook een whitepaper niets meer of minder dan een goed verhaal neerzetten en daarmee mensen tot een koop aanzetten, net als het gebruik van nieuwsbrieven. Als bedrijf wil je dat whitepapers leads genereren. Dat kan. Je kunt de whitepapers op je website beschikbaar maken voor geïnteresseerden die hun naam en emailadres achterlaten. Zo ruil je jouw kennis voor contactgegevens. Prima deal waar de sales-afdeling mee aan de slag kan! Bovendien is de kans groot dat een lead door je whitepaper ook daadwerkelijk klant wordt. Deel je relevante kennis in je whitepaper dan is de kans groot dat je op de juiste manier inspeelt op de behoefte van deze inkopers en er een opdracht uitrolt.

Bij Li Moon Content verzorgen we whitepapers met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!