Jouw Reclame Hoofdkwartier
WEBSITE CONTENT
WEBSITE CONTENT

Goede website content voorziet in de informatiebehoefte van de consument. De inhoud en tone of voice van al je uitingen sluiten naadloos aan bij je bedrijfsidentiteit en -strategie. Daarbinnen bestaat een breed spectrum aan vertelmethoden zoals video, tekst, fotografie animatie of infographics.

Website content als bouw­stenen voor je merk

Goede website content sluit naadloos aan op je online strategie en -identiteit. In de verhalen over je bedrijf of merk klinken de vastgestelde merkwaarden door. Daarbinnen bestaat een breed spectrum aan vertelmethoden.

De hoeveelheid manieren waarop je een verhaal kunt vertellen als bouwstenen voor je merk zijn ongekend. Tekst alleen volstaat amper nog als content. Het publiek wil zo veel mogelijk beelden zien. Het liefst bewegende. Vertel je verhalen van je bedrijf met behulp van video. Of via een grappige animatie. En zelfs met alleen foto’s kun je creatief een heel verhaal vertellen. Ook goed werken overzichtelijke infographics, vooral bij het uitleggen van meer complexe materie.

Video steeds vaker verhaal­vorm voor content

Video vormt steeds vaker de ruggengraat van een contentmarketingstrategie. Nederlanders lezen steeds minder en kijken meer. Bovendien worden videoproducties steeds betaalbaarder en kunnen ze via meerdere kanalen worden ingezet.

Saaie informatie wordt ineens leuk met animatie

Met een animatievideo presenteer je verhalen die normaal gesproken veel (te veel) woorden nodig hebben. Saaie, feitelijke informatie wordt ineens leuk als je gebruikt maakt van getekende beelden, beweging en humor.

Cruciale rol voor fotografie binnen content­marketing

Je zou het bijna vergeten, maar binnen de contentmarketing bestaat er inmiddels een enorme rol voor fotografie. Bij praatjes horen steeds meer mooie plaatjes. Vaak staan de plaatjes zelf al voor een heel verhaal. Denk alleen maar aan de rol van fotografie voor Instagram en Pinterest.

Infographics biedt in één opslag duidelijkheid

Een infographic is een afbeelding in de vorm van bijvoorbeeld een grafiek, instructieschema of plattegrond. Deze tool geeft je doelgroep in één opslag een duidelijke weergave van complexe informatie. En handig voor social media: infographics deel je gemakkelijk.

SEO waardige tekst geeft antwoord op zoek­vragen

Maar de basis voor de meeste content blijft plat geschreven tekst. SEO-waardige tekst. Deze teksten geven zo goed en nauwkeurig mogelijk antwoord op een zoekvraag van een potentiële klant. Hoe meer mensen naar je pagina’s komen en hoe langer ze blijven, hoe hoger je website rankt in Google.

Maar SEO schrijven mag geen truuk worden. Je schrijft voor je publiek. Altijd. Zorg voor relevante content waar de lezer iets aan heeft. Anders dreigt een hoge bouncerate. Zodra Google merkt dat je bezoek maar kort op je site verkeert en, zonder enige actie te hebben ondernomen, weer vertrekt, krijg je zeg naar een Google-penalty tegen. Die hoge bouncerate.

Gebruik maken van contentabonnementen

Mocht je niet over mensen beschikken die in staat zijn om je website content te produceren, kun je gebruik maken van onze content abonnementen. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek inventariseren wij de wensen van jou als opdrachtgever. Op basis van dat gesprek stellen we je een vast maandbedrag voor.

Bij Li Moon Online maken we website content met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Mark!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Mark voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Onze cases

Bekijk meer cases