Jouw Reclame Hoofdkwartier
Public relations
Public relations

Hoe communiceer je met stakeholders en publieksgroepen? Li Moon Content helpt bedrijven en instellingen met het delen van kennis en verhalen. Zo ontwikkelen we contentstrategieën maar ook middelen die de basis vormen van je public relations.

Public relations: aan relaties bouwen met echte verhalen

Public relations begint met kennis delen en verhalen vertellen. Alleen als publieksgroepen en stakeholders de verhalen uit je bedrijf kennen, kunnen ze je boodschap echt omarmen en overnemen.

Wie geloof je eerder? Harry die zegt dat hij goed is in het verkopen van artikelen? Of een collega die zegt dat Harry zo’n goede verkoper is? Welkom in de wereld van public relations (pr). Het maakt gelijk ook veel duidelijk wat het verschil is tussen pr en marketing. De kracht van marketing kun je omschrijven als je boodschap formuleren en communiceren. De kracht van public relations is als anderen die boodschap echt overnemen.

Public relations en mond-op-mond-reclame

Hoe krijg je het voor elkaar als anderen jouw boodschap overnemen? We tellen vier methodes. De eerste is buzz-marketing. Oftewel: mond-op-mondreclame. Nummer twee: genoemd worden in de traditionele media (lees: kranten, radio en televisie). Verder kun je merknaam vergroten door prominent aanwezig te zijn tijdens beurzen, congressen en andere evenementen. En dan kun je ook nog in een flow terechtkomen met je merk zodra je wordt opgemerkt door de social media.

De weg weten op sociale media

Maar daar moet je wel wat voor doen. Vroeger was het medialandschap veel overzichtelijker. Met vaste doelgroepen. Je betaalde en je bericht je stond garant voor een indrukwekkend aantal ontvangers. Maar door de digitalisering en de enorme versnippering binnen de media is het veel lastiger geworden om voor het voetlicht te komen met je boodschap.
Tenzij je de weg weet binnen de sociale media. De omvang en kracht van het world wide web heeft spectaculaire vormen aangenomen. Het overtreft zelfs de functie van bedrijfsbrochures en folders. Met de komst van sociale mediakanalen als Facebook, Pinterest, Google+, LinkedIn, Twitter en allerlei populaire weblogs zijn er nieuwe kanalen ontstaan voor online marketing.

Nieuwe pr-instrumenten: storytelling en contentmarketing

Goed beschouwd bezit pr een mooie functie om nieuwtjes uit de grote wereld om ons heen op te merken en handig op in te spelen. Veel succes valt of staat met het begrip actualiteit. De pr-boodschap blijft pas hangen als je bericht er toe doet. Storytelling en contentmarketing worden dan ook vaak gezien als nieuwe pr-instrumenten.

De tijd dat het in de pr en marketing loonde om vooral heel hard de naam van je merk en organisatie te roepen, ligt achter ons. Het draait om het raken van mensen. Met echte verhalen. Alleen verhalen die ertoe doen worden gedeeld. Het liefst via social media. En dat willen we natuurlijk allemaal wel met ons merk.

Bij Li Moon Content verzorgen we public relations met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!