Jouw Reclame Hoofdkwartier
MAGAZINE MAKEN
Transavia shopping katern
MAGAZINE MAKEN

Magazines is een ideaal medium voor het goed vertellen van jouw verhaal en dat van je bedrijf. Dat kunnen digitale magazines zijn, maar ook gedrukte tijdschriften. Een ‘eigen’ magazine maken doe je vooral op maat. Li Moon Content helpt bij het keuzeproces.

Als bedrijf je eigen tijdschrift of magazine maken

Als bedrijf je eigen tijdschrift of magazine maken, biedt voordelen. Zowel digitaal als print. De juiste uitvoering vraagt om ruime redactionele ervaring.

Geen monoloog maar een dialoog met de lezer

Het geheim van een goed magazine (zowel digitaal als print) en tijdschrift zit ‘m al in de toon. De speciale manier van de lezers aanspreken. Het is praten met elkaar. Geen monoloog maar een dialoog. Het gaat om vertrouwen scheppen. Exclusiviteit. En kennis delen. Met het beschrijven van tips en tricks geef je je lezers een goed gevoel.

Een mooi eigen tijdschrift magazine maken namens je bedrijf biedt grote voordelen aan je doelgroep. Het wakkert loyaliteit, merkbewustheid, binding en vertrouwen aan voor je merk. Een sponsored magazine is een ideaal marketinginstrument. Ideaal voor je klanten. En van grote invloed op het koopgedrag van je doelgroep.

Bedenk goed hoe magazines passen binnen je storytelling-strategie. Van belang is de vraag hoe je in detail kunt vertellen wat je als bedrijf wil zijn. Waar sta je voor als organisatie? Dat verhaal moet je op alle niveaus en via alle kanalen en uitingen op dezelfde manier doorvoeren. Dus ook via je magazines.

Magazine Lekker Doen

Printmedia zijn springlevend

Je zou het misschien niet zeggen in deze digitale tijd maar printmedia zijn nog altijd springlevend. Gedrukte magazines, brochures en folders scoren goed bij veel lezers. We willen ‘iets in handen’ hebben. Knisperend papier in plaats van een kille smartphone of tablets. De populariteit van ‘print’ boven digitaal zie je ook bij catalogi en andere huis-aan-huismedia. Het verspreiden van gedrukte media via de brievenbus is zeer effectief, zeker nu de hoeveelheid post per geadresseerde afneemt. Print-post valt steeds meer op in de bus.
Magazine-PWN-Puur

Digitaal is goedkoper en uitstekend meetbaar

Toch zie je steeds meer organisaties overgaan op digitale media. Ook daar valt iets voor te zeggen. Digitaal is goedkoper en uitstekend meetbaar. Via veel beschikbare data en diensten kun je precies achterhalen hoe het bereik is van je digitale magazine. En wat je kunt doen om de resultaten te verbeteren. Zo is het digitaal mogelijk om vrij nauwkeurig de ROI (return on investment) van je werkzaamheden te meten. Bij geprinte media is dat lastiger en tijdrovender.

Laten we wel wezen: veel lezers gunnen zich nog maar weinig tijd (maximaal 5 minuten) om rustig een blad te lezen. Zij willen deelbare informatie vlot en eenvoudig consumeren. De verhalen die je vertelt in een digitaal magazine (kan ook als video) moeten er dus echt toe doen. Dat vraagt om uitgebreide analyses. En dat kan digitaal gemakkelijker dan bij geprinte media.

Magazine-Philips

Een mooi magazine maken vraagt om ruime redactionele ervaring

Toch kunnen we het voorstellen dat het lastig kiezen is waar je als organisatie voor gaat: digitaal of print? Daar komt bij dat de juiste uitvoering van een mooi magazine nu eenmaal vraagt om ruime redactionele ervaring. Dat doe je niet even.

Met ruim 15 jaar ervaring in magazines maken (print en digitaal) staat Li Moon Content je graag bij. Stel ons vrijblijvend je vraag of deel je ambitie, dan vertellen wij wat we op het gebied van gedrukte media voor je kunnen betekenen en hoe we kunnen samenwerken.

 

Bij Li Moon Content verzorgen we, met ruim 15 jaar ervaring, jouw magazines (print en digitaal) met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!