Jouw Reclame Hoofdkwartier
LONGREADS
LONGREADS

2018 is het jaar van de longreads. Lange, leesbare en inhoudelijk stukken mogen weer. Longreads zet je vaak in als extraatje voor je publiek. Een ideaal cadeautje voor trouwe volgers of klanten. Li Moon helpt bedrijven en instellingen met content op maat, bijvoorbeeld via een contentabonnement .

De subtiele kracht van een stevige longreads

We lezen digitaal vaak korte berichten maar soms heeft je merk een stevige longread nodig. Li Moon ontwikkelt content op maat voor zowel B2C als B2B.

Achtergronden, analyses en diverse interessante linkjes

Wat is een longread? Een lang, maar goed leesbaar en inhoudelijk sterk artikel dat verder gaat dan de korte en vaak hapklare stukjes die we meestal online scannen. Vaak behandelt een longread de achtergronden van een thema, inclusief prikkelende analyses en is het stuk mooi opgemaakt en doorspekt met linkjes naar filmpjes, geluidsopnamen, datavisualisaties of andere interessante bijlagen.

Over de precieze lengte van een longread zijn de deskundigen het niet helemaal eens, maar denk maar aan verhalen van minimaal 2000 woorden. Lang? De tijd dat teksten op het net vooral korter dan kort moesten zijn, zijn voorbij met de komst van tablets en e-readers. En wie zegt dat je een verhaal in een keer uit moet lezen? Je kunt het ook in etappes doen. Vooral aantrekkelijk als het verhaal er een beetje mooi uitziet.

Een ideaal cadeau voor trouwe klanten

Dat lange teksten digitaal best mogen, zien we aan het succes van een medium als De Correspondent dat toch vanuit het niets tot een flinke achterban kwam. Zodra de informatie die je aanbiedt er maar toe doet. Langere verhalen werken vaak het beste zodra je al iets hebt opgebouwd met je publiek. Een ideaal cadeautje voor extra trouwe volgers of klanten natuurlijk.

Maar let op: goede longreads produceren is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een kunst op zich. Je moet tijdens de hele lap aan tekst wel in staat zijn de spanningsboog van je publiek vast zien te houden. Vertil je er zelf niet aan. Je kunt ook vragen of specialisten de klus kunnen klaren. In opdracht.

De kans om autoriteit te tonen

Longreads zet je in om als bedrijf of instelling een visie op een onderwerp te geven en je autoriteit te tonen. Ook kun je in longreads de geschiedenis van je bedrijf en je zakelijke DNA vastleggen.
Overigens kunnen de onderwerpen die je in de longread voorbij laat komen, ook alsnog in verkorte vorm aanbieden. Probeer te vermijden dat je maar een keer iets doet met je content. Een longread kan een uitstekend fundament zijn voor kortere social posts, een bedrijfsvideo, webteksten, whitepapers en andere contentvormen. Combineren en herhalen van informatie werkt nog altijd het beste. Dat maakt de productie van een longread en de bijbehorende kosten wellicht wat interessanter.

Bij Li Moon Content maken we je longreads met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

[contact-form-7 404 "Not Found"]