Jouw Reclame Hoofdkwartier
Content&shymarketing
Content­marketing

Hoe maak je waardevolle en relevante content die je sales een boost geeft, de relatie met je klanten stimuleert of het imago van je merk oppept? Li Moon Content ontwikkelt contentmarketing voor bedrijven en instellingen met ambitie. Excellente content copywriting is daar een essentieel onderdeel van.

Ook content marketing vereist vlijmscherpe copywriting

Copywriting heeft afgedaan. Toch? Of je nu consument of zakelijk inkoper bent, eigenlijk ben je wel klaar met “wij zijn de goedkoopste!” en andere obligate verkooppraat. Reclame is old school en contentmarketing is het nieuwe evangelie. Het tegendeel is waar: copywriting is de onmisbare basis van iedere contentmarketingstrategie.

Veel marketeers associëren copywriting met reclame. En reclame is verleden tijd. “Contentmarketing is de nieuwe reclame,” hoor je dan. Met contentmarketing creëer en deel je relevante informatie, die je inzet om prospects te converteren in klanten – en klanten in loyale vaste klanten.
Copywriting is een veel traditioneler ambacht. In short copy probeert de copywriter de lezer te verleiden om een actie te ondernemen. Soms is dat een aankoop, maar het kan ook om een abonnement gaan of een deelactie op social media.

Totaal verschillend: copy­writing en content­marketing?

Bij contentmarketing denk je aan storytelling in blogs, whitepapers  en videomarketing. En bij copywriting aan verkooppagina’s, advertenties en direct mail – een stuk minder sexy.
Totaal verschillend?
Nou nee, eigenlijk niet.
Niet als je het goed doet tenminste.

Alle goede content bevat uitstekende copy­writing

Content zonder uitstekende copywriting doet niets voor je bedrijf en is een verspilling van je marketingbudget. Je investeert niet voor niets in een voortreffelijk geschreven blog, webtekst of whitepaper. Dat doe je niet voor een handvol bezoekers die na het lezen weer wegklikken.
Het omgekeerde geldt ook: copywriting zonder relevante content is zonde van de vaardigheden van de copywriter en de tijd van de lezer. Je slaagt er misschien in een groot publiek te bereiken, maar de meesten haken teleurgesteld af.

Contentmarketing en copywriting hebben elkaar nodig. Samen zijn ze een onverslaanbaar duo als je je content op de juiste uitgangspunten baseert:

#1 Wees echt, eerlijk en oprecht
Wees echt en eerlijk als het om de verhalen uit je bedrijf of instelling gaat. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt, zeggen we bij Li Moon. Recht in het hart. Alleen een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Klanten voelen feilloos aan of een verhaal nep of echt is. Echt is krachtig, nep is dodelijk.

#2 Leg je klanten in de watten
Als je aan contentmarketing doet, doe het dan goed. Werk je video’s kwalitatief uit, post met enige regelmaat en wees altijd relevant. Contentmarketing is geen advertentie, maar wel een aanjager van de verkoop. In dit onderscheid speelt de copywriter een cruciale rol. Wanneer je content te veel een advertentie is, zal het effect tegenvallen. Is de content waardevol en relevant dan komen klanten terug en kopen ze ook.

#3 Laat specialisten met elkaar samenwerken
Contentmarketing en zoekmachine-optimalisatie (​​SEO) vormen een uitstekende combi, maar maak niet de fout om voor zoekmachines te schrijven. Content schrijf je voor prospects en klanten – echte mensen – en niet voor een zoekmachine. Haak je copywriter aan om je merkwaarden en call-to-action op het scherpst van de snede in de tekst te verwerken. Zo zet je de basis voor een killer-contentmarketingcampagne.

Bij Li Moon Content verzorgen we copywriting met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!