Jouw Reclame Hoofdkwartier
STORYTELLING
Imagocampagne Amsterdamse stadsdeel Zuidoost
STORYTELLING

Li Moon Content helpt bedrijven bij het krachtig en effectief vertellen van relevante verhalen. In het kader van een imagocampagne vertelden we de verhalen uit het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost in krachtige beelden en minimale copy.

Imago-campagne Amsterdam Zuidoost: zo krachtig kan visual storytelling zijn

Het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost worstelde lang met een negatief imago. Stichting Zuidoost Partners vroeg Li Moon een campagne te ontwikkelen om het gerenoveerde stadsdeel een ander aanzien te geven.

Eind vorige eeuw was Amsterdam-Zuidoost het minst populaire stadsdeel van de hoofdstad. De hoge criminaliteit en de verloedering van veel flats maakte dat De Bijlmer, zoals het stadsdeel in de volksmond ook wel wordt genoemd, de status van achterbuurt had gekregen.

Verrassende verhalen

Toen ruim 10 jaar later na een ingrijpende renovatie een flinke upgrade had gekregen, belde Stichting Zuidoost Partners. De belangenorganisatie vroeg Li Moon een imagocampagne te ontwikkelen die het ‘nieuwe’ Zuidoost liet zien.
Aangezien de imagoschade voor het stadsdeel groot was geweest, wilden we een campagne neerzetten die verrassende verhalen uit het stadsdeel zou vertellen. Echte verhalen die je niet gelijk verwacht uit een Amsterdams stadsdeel en al helemaal niet uit het geteisterde Amsterdam-Zuidoost. Zo wilden we een scherp contrast neerzetten tussen het verleden en de nieuwe werkelijkheid.

Abri-campagne met opvallende beeldreportage

Met dit uitgangspunt ontwikkelde Li Moon de campagne ZO Anders (Zuidoost anders). Als reclamebureau stuurden we de jonge, getalenteerde fotograaf Koosje Koene op pad om een beeldreportage te maken van opvallende ontmoetingen en verhalen uit het stadsdeel. De reportage leverde een abri-campagne op met sfeerimpressies die in alle naaktheid (met een plaats en tijdstip als enige vorm van ondersteunende copy) en eenvoud met de vooroordelen de vloer aan veegden.

Shopper bag als symbool

Li Moon en Stichting Zuidoost Partners herhaalden de campagne ZO Anders de jaren erna, waarbij ieder jaar een ander thema centraal stond. Ook ontwikkelde Li Moon in opdracht van Stichting Zuidoost Partners een zomermagazine en een opvallende shopper bag als vaandeldrager voor de gerenoveerde buurt en de lokale winkelcentra. De shopper bag is ruim 5 jaar later nog steeds in gebruik.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!