Jouw Reclame Hoofdkwartier
BROCHURES
Brochure IDorganic
BROCHURES

Ook in het digitale tijdperk zijn brochures en folders nog steeds zeer effectief. Li Moon Content ontwikkelt contentstrategieën en -middelen voor bedrijven, retailers en instellingen, zowel B2C als B2B. Brochures en folders vormen voor veel bedrijven nog steeds een belangrijke aanjager van de omzet of effectieve tool van de sales-afdeling.

Brochures en folders zijn bewezen effectief

Printmedia halen nog steeds hoge rapportcijfers in bereiksonderzoeken. Vooral brochures en folders zijn heel populair. De Nederlander kan niet zonder de folder. Hoe zet je folders succesvol in?

Je zou het misschien niet zeggen in deze digitale tijden maar printmedia zijn springlevend. Brochures, magazines en folders behalen nog steeds droomscores, zo wijzen onderzoeken uit.

Folders & brochures bewijzen hun waarde nog steeds

‘De Nederlander kan niet zonder de folder,’ concludeerde de Folder Monitor van de NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia). Het bereik van folders bedraagt maar liefst 11,4 miljoen Nederlanders. 59 Procent leest alleen papieren folders dus niet digitaal. En 84 procent komt alleen naar aanleiding van een papieren folder in actie. De helft van Nederland leest folders zelfs ter ontspanning.

Digitaal legt de folder het af tegen papier

De verschillen worden nog duidelijker als we kijken naar het netto bereik. De digitale folder noteert slechts 32 procent tegen de 84 procent voor het papier. Maar liefst 76 procent van de Nederlanders leest ‘print’ ter ontspanning en inspiratie. Of om cadeau-ideeën mee op te doen.

Ben je al om? Kansen genoeg

Ben je al om? Er liggen genoeg kansen voor je bedrijf. En niet alleen op het gebied van brochures en folders, maar ook voor personeelsbladen, catalogi of andere huis-aan-huismedia. Verspreiden via de brievenbus is effectief, zeker nu de hoeveelheid post per geadresseerde afneemt. Je valt op met je post.

Brochure

Vertel je verhaal in brochures

Maar ook bij het kiezen voor printmedia moet je goed bedenken hoe ze passen binnen je storytelling. Van belang is de vraag hoe je in detail kunt vertellen wat je als bedrijf wil zijn. Waar sta je voor? Dat verhaal moet op alle niveaus en via alle kanalen en uitingen op dezelfde manier worden doorgevoerd, dus ook via brochures.

Bij Li Moon Content verzorgen we je folders en brochures met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Kookboek – Hemelse Modder

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!